واکنش متقابل اسرائیل و حزب‌الله؛ تهدید به تهاجم زمینی شدت گرفت

واکنش متقابل اسرائیل و حزب‌الله؛ تهدید به تهاجم زمینی شدت گرفت

یک ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی از احتمال تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری «معاریو» گزارش داد «گرشون هاکوهن» ژنرال بازنشسته مدعی شده است که رژیم صهیونیستی ممکن است «مجبور» به تهاجم زمینی به لبنان شود.

این روزنامه همچنین ادعا کرده است «حمله اسرائیل به لبنان قدرتمند خواهد بود و اقدامات بعدی بر اساس تحولات میدانی تعیین خواهد شد».

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال تهاجم زمینی به لبنان، اظهار داشت که این رژیم «هر کاری که لازم باشد» برای بازگرداندن شهروندان صهیونیستی که از شمال تخلیه شده‌اند، با امنیت کامل انجام خواهد داد.

روز گذشته نیز، همزمان با تهدید ارتش اسرائیل به تشدید عملیات علیه حزب‌الله، منابع نظامی صهیونیستی از وجود طرحی برای تهاجم زمینی به جنوب لبنان خبر دادند.

روزنامه «اکونومیست» بریتانیا به نقل از منابع نظامی گزارش داد که رژیم صهیونیستی قصد دارد تهاجم زمینی شامل تصرف مناطقی به عمق چند مایل در خاک لبنان انجام دهد.

همزمان، شبکه ۱۲ صهیونیستی اعلام کرد که انتظار می‌رود امروز دوشنبه، کابینه امنیتی این رژیم برای بررسی افزایش تنش‌ها جلسه‌ای برگزار کند. و برآوردها در این رژیم نشان می‌دهند که احتمال دارد حزب‌الله دامنه حملات خود را گسترش دهد.

در همین حال، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد که اگر حزب‌الله به موضع خود پایبند بماند، احتمال ادامه درگیری‌ها برای روزها و شاید هفته‌ها وجود دارد.

شایان ذکر است؛ بامداد یکشنبه، حزب‌الله برای نخستین بار از آغاز درگیری‌ها، با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» به مواضع نظامی در شهر حیفا حمله کرد.

به گزارش رسانه‌های عبری، این حمله منجر به زخمی شدن تعدادی صهیونیست و خسارات مالی فراوان شد. حزب‌الله نیز اعلام کرد که این حمله، پاسخی اولیه به انفجار تجهیزات ارتباطی است که باعث کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی شدن هزاران تن از نیروهایش و غیرنظامیان در چندین منطقه از لبنان شد.

کد خبر 6233760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha